Eindelijk wifi! In Hockenheim - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Eindelijk wifi! In Hockenheim - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Eindelijk wifi! In Hockenheim

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

10 Juli 2013 | Nederland, Eindhoven

Zaterdag 6 juli.
we beginnen met een afscheidsontbijt en worden uitgezwaaid door familie, vrienden en buren. De hele oprit staat vol, een indrukwekkend moment. onder motorbegeleiding gaan we langs het huis van Wil, de persoon die ook mee zou gaan, maar zo ongelukkig ten val kwam. Zij vindt het moeilijk niet mee te kunnen, maar zwaait ons dan ook hartelijk uit.
En dan gaan we echt beginnen! Raar is dat, je leeft er maanden naar toe, maar als je fietst is het nog heel onwerkelijk.
We fietsen, gestuurd door mijn nieuwe Garmin via het veer bij Kessel naar Roermond en Gaan dan Duitsland in, het 1 e buitenland, er zullen als het goed is nog heel wat volgen.
Na een lange toch van 114 km komen we op de camping bij Duren aan. Daar staan veel fietskampeerdees, het is de eerste camping na Nederland.
We douchen, trakteren onszelf op een bier en koken eten. Smaakt goed. Om ongeveer 10.30 uur te bed.

Zondag 7 juli. Ongeveer half acht worden we wakker. Ondanks het feest met bijbehorende muziek naast de camping hebben we redelijk goed geslapen. Het is wel weer wennen aan het campingbestaan: in welke volgorde doe je ook al weer je handelingen? Luchtbed leeg laten lopen, slaapzak oprollen, naar het toilet, tent opvouwen, tassen knappen? M. Blijkt een natuurtalent: ze kampeert voor het eerst, maar heeft eerder ingepakt dan ik. Eindelijk ben ik klaar maar blijk dan de spin van M te hebben gebruikt. Alles weer uitgepakt, blijkt mijn spin in de binnentent te zijn opgerold! We vertrekken om half tien, niet slecht. In het dorp ontbijten we bij de bakker en dan gaan we weer. Garmin wijst de weg, maar leidt ons wel om naar ons gevoel. We rijden daarom maar constant naar het zuidoosten, steeds onder protest van Garmin. We komen op eigen kracht in euskirchen, en drinken daar. Een drankje op het terras op de markt. We mogen van de serveerster ons eigen broodje eten.
Dan besluiten we om niet naar cochem te gaan, wat eerst het plan was, maar om naar de Rijn te gaan. Via een prachtige route komen we daar. En dan langs de Rijn naar koblenz. Ik weet van acht jaar geleden dat daar een leuke camping is. En ja, naar 130 km zijn we daar. M heeft het geweldig gedaan, ze vond de laatste 10 km wel zwaar, maar heeft volgehouden! Op de camping kopen we internet, drinken een heerlijke halve liter bier en eten een schnitzel omdat het zondag is en de winkels gesloten. Ti's 10 uur en we moeten de tent nog opzetten! Morgen rustig aan.

Maandag 8 juli. We bekijken eerste de deutsche eck en gaan dan langs de Rijn naar bingen.eerst weer een halve liter bier en dan de tent opzetten. Ik fiets 3 km naar de supermarkt, moet eerst 94 euro betalen, maar dat blijkt vergissing, na mijn verschrikte reactie. M. Kookt en ik was af. Van de buren krijgen we een routebeschrijving naar een camping bij ludwigshaven, volgens hen 130 km. We weten niet of we dat halen, maar zien wel.

Dinsdag 9 juli. Vroeg gestart dus schiet het lekker op, mooie route en we zijn om drie uur al in worms. Daarvandaan blijkt het nog dertig km naar Astrid, dus doen we dat. Onderweg zien we 26 ooievaars! Zes uur komen we aan, bier en pizza bij de kiosk.
We hebben een goed gesprek over wat je in het leven zoal tegenkomt. Bij de tent lezen we, m op haar iPad, ik op m'n nieuwe kobo glo. Zoveel muggen dat we maar de tenten in vluchten.

• 10 Juli 2013 - 20:28

Marian:

Hoi Simon (en Marieke),

Fijn dat jullie een goede start hebben gehad, met mooi weer. Dat is wel lekker om er even in te komen.
    Nog een hele goede reis, veel plezier en geniet van al het moois dat je onderweg tegenkomt.

groeten,
    Marian en Jan

• 10 Juli 2013 - 22:16

Pierre:

He Simon,
    Wist helemaal niet dat je weer op weg was. Wellicht treffen we elkaar nog bij de Plitvicemeren wij zitten nu in Kroatie namelijk. Veel succes de komende weken!
    Groet pierre

• 10 Juli 2013 - 22:34

Wim:

Hallo Marieke en Simon,
    Fijn om iets van jullie ervaringen te lezen. Zijn jullie inmiddels rood of bruin? Ik heb de indruk dat jullie goed opschieten en aardig op schema liggen. Ik hoop voor jullie dat de rest van de tocht ook zo vlot verloopt.
    Veel plezier en doorzettingsvermogen toegewenst door
    Monique en Wim

• 11 Juli 2013 - 12:06

Wil Veldkamp:

Hallo Simon en Marieke,

Geweldig zoals jullie het tot op heden doen, veel respect voor jullie doorzettingsvermogen.
    Hopelijk gaat de rest van de reis ook zo voorspoedig en ik zal duimen voor goed weer zodat jullie moraal goed blijft.

Heel veel groetjes,
    Wil en Lenie

• 12 Juli 2013 - 22:59

Christien Verdonck:

Hallo Simon en Marieke,

Jammer dat we niet wisten dat jullie via het veer in Kessel gingen, dan waren we jullie daar zeker aan komen moedigen.
    groeten,ook van Jan,

Christien