Simon - Reisverslag uit Sprockhövel, Duitsland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Simon - Reisverslag uit Sprockhövel, Duitsland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Simon

Door: Plitvicka meren

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

27 Juli 2013 | Duitsland, Sprockhövel

erg toeristisch maar ook enorm bewonderenswaardig:
natuurwonder 1e klas! we genieten van onze rustd
ag

  • 28 Juli 2013 - 11:16

    Henk ( Handicap 71 ):



    Simonathenewaarbenjij ? is inmiddels een vertrouwde opening maar toch .......toen ik dit woord
    enkele malen achtereen hardop uitsprak en echt tot mij liet doordringen ontstonden er vragen.
    Vele vragen;

    - Jarenlang heeft Simon overal en nergens uitgehangen maar daar hebben wij (zwager) per E-mail sporadisch informatie over gehad en mochten er derhalve ook nauwelijks een mening over hebben.
    - Op 1 juli was de aankondiging ; Simon uit Eindhoven .....maar hij woont toch in Mierlo of ........??
    - Verlof van 6 juli tot 24 augustus. 7 weken weg bij de baas en de klanten. !! Is mij nooit gelukt .
    Zwangerschapsverlof kan het niet zijn want daar heeft hij het figuur niet voor.
    Ouderschapsverlof ? .......Tom en Rosa staan toch volop en zelfstandig in het volle leven .......
    Prestatieverlof ? Dat krijg je normaal toch pas achteraf.......?
    (Alhoewel , tegenwoordig met die wonderlijke bonusregelingen.)
    -Reisdoel Athene. Ook zoiets bijzonders.
    Griekenland , het land waar iedereen gewoon heel veel geld uitgeeft zonder het te bezitten......

    JA............... DAT IS DE SLEUTEL........................ NOU WEET IK 'T............LOGISCH

    REISDOEL IS TEGELIJK LEERDOEL

    SIMON IS FLEXWERKER ZONDER VASTE WOON- ,VERBLIJF- EN WERKPLEK.
    en Simonathenewaarbenjij ?
    is de digitale aanwezigheidsregistratie binnen zijn pre-pre-pre-pre-pre-pensioenregeling.

    Voor zo'n regeling ben ik te oud, daarom neem ik drie bolletjes schepijs + slagroom en advocaat
    want elke dag is voor mij een rustdag.
    Simon en M. ; Veel plezier en tot de volgende mail/etappe/rustdag.

    Henk.







  • 28 Juli 2013 - 12:33

    Willem Gerrit:

    Ha broer Simon!
    Ik volg je reisverslagen en het moet me van het hart; ik vind dat je je manmoedig door de kilometers heen slaat. Hulde derhalve. Wel jammer dat enigszins op geweeklaag lijkend gemuts over vermoeidheid en dergelijke..wie Wessels heet, naar Athene fietst én opgegroeid is in hetzelfde dorp als Bauke Mollema gaat immers nooit een klim te hoog. Onlangs is de jou ook bekend zijnde brug bij Aduard omgedoopt tot 'Bauke Mollema Bult'. Het deed mij als oud-Zuidhorner een groot genoegen...en toch ook een beetje pijn dat geen ziel ooit heeft overwogen deez' brug de Wessels-Zwelling' te noemen. Is het dan niemand opgevallen dat op dit traject reeds vele jaren eerder door ons enorme snelheden werden bereikt op stoere door vader Wessels geprepareerde stalen rossen? Treurig en het zij zo, ik kan er nu niet meer mee zitten. De zadelpijn is over.
    Plitvicka meren. Zoals je weet heb ik daar met partnerlief eveneens ooit gebivakkeerd. Deze daadwerkelijk fraaie plek wisten wij te bereiken middels -en op- een eenvoudige motorfiets. Over afzien gesproken! Een ter plekke overlijdende achterband kon niet worden vervangen in het (nog niet in taartstukken verdeelde) Joegoslavië van toen. Je merkt; ik spreek over enige jaren terug. Wel kon men er de meest actuele BMW-motorfiets-modellen aanschaffen! Met alles er op en er aan, ik meen me te herinneren dat men toen ook al Garmin navigatie had die het niet deed. En ook de plaatselijke Hermandad bereed niets anders dan glimmende BMW's. Maar geen achterband van betreffend formaat te koop, de nationale bandenindustrie diende -volkomen terecht natuurlijk- te worden beschermd hetgeen inhield dat alleen Joego-joechei-banden in een volkomen afwijkende maatvoering konden worden gekocht. De vrijheid van toeristen werd door het vriendelijke regime echter niet aan banden gelegd; zelf een band uit Italië importeren, tegen een duizelingwekkend tarief van Bauke-Mollema-Bult-hoogte, was uitdrukkelijk toegestaan! Jammer dat die Tito het niet langer heeft volgehouden.
    Voor het overige zal ik het kort houden; we zijn gered door een met pothelm getooide kunstenaar uit Lubljana die uit zijn depot zeer bijzondere beeldende kunst ook een nog net niet weggegooide achterband van zijn sleetse BMW r26 uit 1957 wist op te duikelen; gratis en voor niets! De band was net zo kaal als ik nu maar wel van de benodigde 18" omvang en aldus konden wij onze reis voltooien richting Oostenrijk. Dat daar naar volk kan wonen wisten wij toen nog niet. Een dag later wel. Maar dat is een ander verhaal. Toevallig heb ik gisteren in het Brabantse Vlijmen een eveneens oude BMW (r50) aangeschaft, ook met een zeer versleten achterband, het is alsof dat zo hoort op oude BMW's?
    Nou ja. Nog even hevig aan het werk, er moeten nog een paar punten op de i voordat dinsdag met sleurhut en gezin een richting Duitsland kan worden ingezet. Weer eens wat anders dan Scandinavië of Italië. Zoonlief Nico is overigens net terug uit het Griekse, heeft met name de stad Athene en de her en der oudheden bezocht. Is geen zoute haring tegengekomen. Zijn reisadvies is derhalve; thuis is het paradijs!
    Laat je niet ontmoedigen. Gewoon het advies volgen van roemruchte PSV-ers uit het verleden als Huub Stevens en Ernest Faber; 'doortrappen tot je er bent'. Zij kwamen er ook.
    Gezondheid en vreugde gewenst!
    Willem.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon en Ans

Friese Brabander 1,88 bril doorzetter fan van sc Heerenveen en van Rowwen Heze en helemaal fietsfanaat op naar Thessaloniki!

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 36518

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Nog nooit geweest in Vietnam en Laos en Thailand

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

België in, Frankrijk door en bij Bordeaux linksaf

22 Mei 2016 - 10 Juni 2016

van Mierlo naar Thessaloniki

26 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Fietsen langs oude wegen

06 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Fietsen van Brabant naar Athene

Landen bezocht: