Teasi is ook niet alles... - Reisverslag uit Sulzbach am Main, Duitsland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Teasi is ook niet alles... - Reisverslag uit Sulzbach am Main, Duitsland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Teasi is ook niet alles...

Door: simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

27 Mei 2016 | Duitsland, Sulzbach am Main

27mei we vertrekken gemotiveerd vanuit de gastvrije camping. Maar na een half uur moeten we al schuilen tegen de regen. Na geruime tijd besluiten we verder te gaan en wordt het weer tot onze verrassing steeds mooier. Minder druk dan gisteren, maar toch veel fietsers, veel senioren op e-bikes. Onderweg komen we langs een grote, moderne fietszaak waar ik een nieuwe bel koop en probeer een nieuwe teasi aan te schaffen. De mijne heeft het al na 3 dagen begeven. Ga je met 2 kostbare apparaten op pad; zit je na 5 dagen al zonder een werkende navigatie! De fietszaakeigenaar doet zijn best, maar het lukt niet om mijn europa-kaart op zijn teasi aan de praat te krijgen. Dus maar weer verder zonder! We komen na 72 km aan in wertheim waar we wat drinken en zien dat het daar het erg heeft geregend en geonweerd. Volgens de serveerster is er nog meer onweer op komst, dus gaan we niet naar de camping 6 km verder, maar nemen we hotel Franz. Daar krijgen ans en simon een luxe studio. We drinken zeer prettig op het terras en eten later in het hotel. Almdie tijd prachtig weer en geen onweer! Morgen vroeg op en vertrekken is het plan. We proberen dan Rothenburg te bereiken.

• 28 Mei 2016 - 18:59

Henk:

Ziegelhausen ( Heidelberg ) 11 - 8 - 1961

Maandagmorgen zij we om 5.00 uur vertrokken. Tjeu en Piet bij zijn neef Jan de Vlieger voor in de cabine en de fietsen achter in de open laadbak. Twan en ik bij Funs Theeuwen .Om 9.00 uur werden we na een voorspoedige reis uitgeladen nabij de afrit naar de kleigroeve bij Montabauer ( Koblenz ).Jan en Funs reden door voor het laden van klei voor Sint Joris in Beesel. Wij met z'n vieren vol goede moed op weg naar Rüdesheim am Rhein. Daar verwacht je "Wein , Weiber und Gezang" maar het werd ; "Bij ons in de Jordaan..." door de vele Nederlandse toeristen .Wij onder leiding van onze onvolprezen gids zonder electronische hebbedingetjes maar gewoon door rustig de kaart te bestuderen , oog voor de zonnestand en gedragen door ons blind vertrouwen in zijn kunnen. Hij heeft ook de primusbrander (kooktoestel) in zijn bagage en dan volg je wel. Twan kookt elke warme maaltijd voor ons en dat staat voor gegarandeerd goed werk.
    De volgende dag zat de "Wein" lang in onze benen en daardoor kwamen we maar matig op toeren
    maar uiteindelijk toch in Ziegelhausen bij Camping Wolf Am Neckar. Inmiddels hebben we ook Heidelberg
    mogen "proeven". Universiteits- en garnizoensstad voor het Amerikaanse leger. Voor DM 2,50 kregen we
    een bier in een nachtclub met stripdans. DM 2,50 was mijn steekloon voor tien kilogram asperges .
    Wij komen dus eerder naar huis dan aanvankelijk gepland want ons geld raakt sneller op......

Dag Ans en Simon,
    Dank voor jullie verslagen. Zij roepen bij mij ook herinneringen op.
    Goede reis .
    Henk