Rwzi - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Rwzi - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Rwzi

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

01 Juni 2016 | Duitsland, Regensburg

Ik haal brood etc bij de edeka vlakbij. Eerst nog de band geplakt van Ans’ fiets, want die bleek weer lek. De band is op zich wel goed, maar niet antilek en blijkt niet bestand tegen de scherpe kiezels op de vele grindwegen. Wil krijgt een sms van theo, want ze kennen elkaar vandaag xx jaar!
Onderweg bedenk ik dat de fietsrouteboekjes niks zeggen over de vele rwzi’s die je op fietstochten altijd tegen komt. Die rioolwaterzuiveringsinstallaties liggen altijd aan de rand van het dorp en daar is ook het fietspad.
In kelheim verlaten we de altmuhl en gaan we beginnen aan onze lange reis langs de donau. Het gaat weer prima en zonder problemen bereiken we Regensburg. Op de camping nemen ans en ik de tent en wil een wijnvat, een rond houten huisje, voor 2 personen met bed tafel etc.
Ik haal lekkere dingen bij de supermarkt en we koken en eten comfortabel aan de campingtafel.

• 01 Juni 2016 - 15:31

Henk:

Dag Ans en Simon,
    Dank voor jullie verslagen. In mijn fantasie kan ik jullie helemaal volgen.
    In werkelijkheid : "MOET IK ER NIET AAN DENKEN."
    Waar ik wel aan denk : Aan Ans . Mijn zelfbewuste en geëmancipeerde zus ,
    stoer op de fiets maar dan met drie maal bandenpech .... Repareert zij die dan zelf of........?
    Een weddenschap over het juiste antwoord durf ik wel aan.

Eichstadt. Het gedurende 15 jaar favoriete jaarlijkse vakantieoord voor oom Wienand
    en tante Dora. Beken ,hij ging vissen op forel en voor Dora ; bergen , ruimte en rust om
    te kunnen tekenen en schilderen als gasten bij de familie Förster. Twee weken per jaar.

En ik ....? Op dit moment ben ik Hendrik-Jan de tuinman en belast met snoeien
    want met deze regen en temperatuur hoor je de natuur knallend l groeien .

Hartelijk groeten uit Molenhoek.
    Henk