Wasrek - Reisverslag uit Fürstenstein, Duitsland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Wasrek - Reisverslag uit Fürstenstein, Duitsland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Wasrek

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

04 Juni 2016 | Duitsland, Fürstenstein

Vanmorgen ons laatste tripartite ontbijt. Ans gaat met de trein van 9.16 uur terug naar Nederland. Ze heeft uitstekend gefietst; zonder noemenswaardige voorbereiding heeft ze moeiteloos regen en wind getrotseerd en circa 100 km per dag gefietst. Hoefde nergens af te stappen. Ze heeft het een mooie tocht gevonden: “Kamperen in de buitenlucht blijft leuk!”.
En dan gaan Wil en ik samen verder. Na een paar km. Rijden we oostenrijk al binnen. De route blijft hetzelfde: fietspad langs de Donau. Omstandigheden zijn prima, we hebben voor de 1e keer de tent droog kunnen inpakken en het weer is prachtig. Helaas voelt Wil zich niet lekker en doen we het dus rustig aan. Maar ook na een stop en een drankje ter hoogte van de prachtige Donauschlinge gaat het nog niet zo goed. Daarom besluiten we vroeg te stoppen en te kamperen bij Kaiserhof. En wederom: in stralende zon zetten we de tent op en 10 minuten later onweer en regen. Daarom na de douche een scholfilet in de Kaiserhof. Het Oostenrijks is maar moeilijk te verstaan. Even nog een anekdote van gister: op de camping heb ik een waslijn gespannen, daaraan hangen wat dingen te drogen. Als we terugkomen uit passau, is de waslijn verwijderd. Wij spannen hem weer en dan komt de campingbazin opgewonden langs: waslijn moet weg, want er moet nog een tent geplaatst worden. Ans: dat doen we wel als er echt iemand komt. Een escalatie wordt voorkomen doordat de campingbaas zegt: kom Claudia, we gaan boodschappen doen. Een half uur later komen ze terug en dan brengt tot onze verrassing de campingbaas ons een splinternieuw wasrek dat we mogen gebruiken!
Vraag van vandaag: welk beroep (in het nederlands ) heeft de heer Eder?

• 04 Juni 2016 - 20:49

Heinz Klamet:

Onvoorstelbaar hoe jij, beste Simon, na de loodzware tochten (zo komt het althans op mij over!) nog de energie hebt om dagelijks een reisbericht te schrijven. Knap hoor! Hopelijk gaat het met Wil gauw weer beter. Jullie beiden nog veel plezier gewenst.
    De heer Eder is natuurlijk de campingbaas ....
    Groetjes, ook van Jose, Heinz

oder:

Relatiebemiddelaar.

• 04 Juni 2016 - 22:13

Jan Vink:

Als de heer Eder de campingbaas is dan is zijn beroep burgemeester.
    Succes verder met jullie tocht.
    Groet, Jan

• 05 Juni 2016 - 10:25

Jos Klomp:

Hoi Simon,
    Allereerst grote complimenten aan Ans voor de fietsprestatie.
    En de heer Eder is natuurlijk de plaatselijke veldwachter.
    Veel succes op de verdere reis en beterschap voor je kompaan Wil.
    Groet, Jos

• 05 Juni 2016 - 10:38

Simon:

Zie voor de vraag over dhr Eder de bijbehorende foto!

• 05 Juni 2016 - 15:58

Henk: