Grote zaagbek - Reisverslag uit Greinsberg, Zwitserland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Grote zaagbek - Reisverslag uit Greinsberg, Zwitserland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Grote zaagbek

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

05 Juni 2016 | Zwitserland, Greinsberg

Na een goede nachtrust kunnen we alweer droog ontbijten en inpakken. We vertrekken en na 5 km begint het al te regenen. In Aschach kunnen we (het is zondag) broodjes kopen en geld pinnen. In de stromende regen gaan we verder. We steken bij Ottersheim de donau over met een drahtseilbahn, een veer die werkt op de stroming van de rivier en dus zonder motor. Na de koffie verder in de regen. Na 12 zoeken we een plek om de broodjes te kunnen smeren. Vinden we niet dus eten we Bauernbrot in een Imbiss. Ongeveer 1 uur wordt het dan toch droog en gaan we in hoog tempo verder. Wil is helemaal opgeknapt en fietst als een speer. Zo komt het dat we om 16.30, na 94km, in Grein de tent al hebben staan. We belonen onszelf met een wijntje en een pizza.
Sneu onderweg, vlak voor Grein zie ik een grote zaagbek met 1 jong aan de kant van het water. Ik stop en maak een foto. De moeder vindt dat blijkbaar bedreigend en vliegt in 1 keer de donau over. Het jong probeert haar te volgen maar kan niet vliegen. Tegen de stroom in heeft het jong het erg moeilijk. Het bereikt wel de overkant maar moeder is nergens te zien. Hoe dat is afgelopen?
Over vogels gesproken; net als in Dld zie ik in Oostenrijk veel witte kwikstaarten en zwarte roodstaarten. Ook ringmussen, lang niet gezien. En dus de grote zaagbek, de geelgors, brilduiker, knobbelzwanen met jongen,