Servië en de zegening van de pet - Reisverslag uit Sombor, Servië van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Servië en de zegening van de pet - Reisverslag uit Sombor, Servië van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Servië en de zegening van de pet

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

15 Juni 2016 | Servië, Sombor

Gelukt! Na een lange tocht (we moesten 55 km fietsen voordat we de 1e koffie tent tegen kwamen; echt zo'n ) en weer een enorme regenbui hebben we Servië bereikt! En ook de plaats Sombor waar Wil een fietsvriendelijke camping wist. En idd: een superdeluxe camping met alles erop en eraan : sauna, zwembad, keuken, overdekte fietsenstalling etc. Daar zitten we dan, heerlijk rustig.

Over de fauna : van 9 tot 13 fietsten we in Hongarije. Ik heb geteld : 12 x een wielewaal gehoord, steeds op een andere plek omdat we stug doorfietsen. Ervan uitgaande dat de wielewaal en zich niet alleen bij de Veloroute 6 ophouden, durf ik te stellen dat de wielewaal in Hongarije er goed voor staat. Wat we ook zagen: een grote vos die ons nauwlettend in de gaten hield en toen in de maïs verdween; een roedel reeën (stuk of 15) die de bosrand in sprong, 2 jonge blauwe reigers die eerder roodbruin dan blauw zijn, een ooievaar op z'n nest met jongen en erg veel putters.

In Servië aangekomen hadden we een erg donkere lucht achter ons. We dachten het onweer nog voor te blijven, maar na een paar druppels brak opeens de zondvloed los. Blij dat ik 3 weken op het laatste moment toch besloot het complete regenpak mee te nemen: vaak profijt van gehad. Want regen=doorfietsen bij ons. Schuilen kost teveel tijd. En blijkt het regenpak prima. En dan nog mijn pet erbij; die heeft zo'n grote klep, dat ik als brildrager toch gewoon blijf functioneren. Geen spetters somop mijn bril.

• 16 Juni 2016 - 15:21

Adri:

Hee Simon! Erg leuk om dit verslag te volgen, ben ingestapt bij de slappe ketting en heb nu alles gelezen. Veel plezier, rij veilig en kijk uit naar bijeneters op stroomdraden!
    Hier een maand geleden een vogeltocht door Extremadura gemaakt, en binnenkort een wandelvakantie in oostzwitserland bij Chur. Hoop veel orchideeën te zien.

• 16 Juni 2016 - 21:18

Wim:

Hallo Simon,
    Ik heb onlangs het systeem van"waar ben je.nu" van Ans gekregen en dus heb ik met veel genoegen je reisverslagen gelezen. Ik ben wel onder de indruk van jullie prestaties. Niet alleen jullie hebben last van veel regen maar wij in het Zuid-oosten van Nederland ook. Maar wij zitten gelukkig droog. Ik hoop dat jullie de tocht tot een goed einde zullen brengen en blijft genieten van de vele interessante dingen om je heen.
    Veel groeten, ook aan Wil en hou je taai.