Trivialiteiten - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Trivialiteiten - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Trivialiteiten

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

19 Juni 2016 | Servië, Belgrado

Naast de reisverhalen ook aandacht voor triviale zaken. Hoe gaat het met zadelpijn en ander fietsersleed? Welnu, bij mij gaat dat goed. Bij eerdere tochten werd het gaandeweg steeds moeilijker om een zithouding zonder pijn te vinden, maar wellicht dankzij de babybillenzalf die Ans kocht bij de apotheek: geen last! Die zalf wordt door de fietsenhandel “broekzalf” genoemd.
En mijn knie, vraagt u zich af? Gaat heel goed, af en toe wat stijfjes, maar ik kan er prima mee fietsen. Volgens mij valt het wel mee met die retropatellaire chondropathie. Op eerdere reizen had ik ook veel last van tintelende vingers dan wel helemaal gevoelloos worden. Ook dat gaat prima; ik heb op het laatst nog bar-ends gemonteerd en die in foam gehuld. Daardoor kan ik het stuur op 3-4 manieren vasthouden, wat de problemen voorkomt.

En dan de tent; de speciaal voor deze reis aangeschafte Helsport Fjellramen superlicht 3, bevalt prima. Niet alleen heel licht, amper 2 kilo, maar ook makkelijk op te zetten. Met 5 haringen staat de tent. En hij heeft veel regen tegengehouden!

Ook de fietsen doen het prima. De Idworx van Wil kreeg alleen wat last van een slappe ketting, maar na instructies uit Mierlo heb ik aan de excentrische as kunnen draaien en daarmee de ketting gespannen. En mijn Giant expedition houdt het tot nu toe prima. Ook al zijn wegen af en toe behoorlijk slecht. Er doet zich alleen een “tik” voor die bij elke trap hoorbaar is en die ik niet kan verklaren. Ergens in de trapas?

Een prettige ervaring is ook de smartphone onderweg. Had ik 12 jaar geleden nog niet. Onderweg even wat vreemde woorden opzoeken of via Google maps kijken waar je precies bent , is wel heel makkelijk. En ook voor het eerst de INTERNETBUNDEL EU toegepast: voor € 5 per week heb je overal internet en ben je niet afhankelijk van internetplaatsen. Dat maakte mij het mogelijk om elke dag een verslag te plaatsen. Hoewel ik wel moest ervaren dat nog niet elk land in Europa eu-lid is.

• 20 Juni 2016 - 00:14

Heinz Klamet:

Beste Simon,
    Wat jij zo trivialiteiten noemt, nou ik zie dat heel anders. Het zijn juist de kleine dingen die het leven aangenaam maken maar ook heel vervelend kunnen zijn. Gelukkig zit het wel goed bij jullie, zo te lezen, en ik hoop dat het zo zal blijven.
    Elke dag lees ik trouw je reisbericht en blijf me verbazen over de energie die je hebt om na lange vermoeiende dagen nog zo leuke verhaaltjes te schrijven. Knap hoor!
    Verder nog veel plezier met jullie tocht gewenst!
    Hartelijke groeten, ook aan Wil,
    Heinz

• 20 Juni 2016 - 11:49

Rik En Rosa:

Hi lieve papa en Simon;)!

Helemaal eens met Heinz, echt leuk en knap dat je elke dag in staat bent om een verhaaltje te schrijven. En handig al die kleine oplossingen waardoor het lichamelijk aangenaam blijft.

Heel veel succes weer vandaag.

Liefs uit de kanten van Spanje

Rik en Rosa

• 23 Juni 2016 - 23:51

Wim:

Misschien moet je wel een tik "hebben om zover te kunnen fietsen? Wordt het de volgende keer dan toch een E-bike?