IJsvogel en andere verrassing - Reisverslag uit Gunzenhausen, Duitsland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu IJsvogel en andere verrassing - Reisverslag uit Gunzenhausen, Duitsland van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

IJsvogel en andere verrassing

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

30 Mei 2016 | Duitsland, Gunzenhausen

Het heeft flink geregend op onze tent vannacht. Maar we kunnen droog inpakken. En gaan dan de berg Rothenburg beklimmen. Prachtige stad toch weer! We vermaken ons met de vele Japanners die vanuit alle standen en houdingen foto's maken. Ik hen mijn fiets midden op het plein gezet, die wordt ook vaak gekiekt. Na de koffie beginnen we aan de Altmuhlroute. We hebben gelukkig weer mooi weer en genieten vd prachtige omgeving. Ooievaars, gele kwikstaart en de ijsvogel zijn de nieuwe waarnemingen van vandaag.
Ook zien (horen) we Friezen en groningers die via Dalstra reizen een ronde maken. Wij doen vandaag een rustige etappe en besluiten in gunzenhausen te overnachten. We kijken naar de donkere lucht en twijfelen : camping of hotel? Precies op dat moment komt de verrassing: Theo, de man van Wil, is naar Gunzenhausen gekomen om Wil te ontmoeten.
Dat bepaalt de keuze: hotel! Met zijn vieren uit eten: zeer genoeglijk!
Morgen om 8 uur ontbijt. 73 km.

  • 30 Mei 2016 - 08:30

    Marly:

    goede morgen ... jullie zitten nu dus te genieten van een Duits ontbijt.
    smakelijk en een mooie dag toegewenst,
    groet,
    marly.

  • 30 Mei 2016 - 09:33

    Lambert:

    Wat leuk dat jullie al dat mooie in de natuur zien .
    Jullie hebben wel n beetje pech met het weer he.
    Wat n verrassing dat Thea ineens voor de deur staat.
    Veel succes met het vervolg , ik zal het aandachtig volgen .
    Ook Groeten van Christine.
    Ik zal het verslag vanavond tijdens de pauze van de repetitie doen.

    Viel erfolg ,

    Lambert en Christine

    PS. We hebben trouwens nog een uitnodiging ontvangen vanuit Jülich in Duitsland om met Rosenmontag te komen spelen in de optocht .
    Jammer , we zijn al bezet.

  • 30 Mei 2016 - 09:52

    Wim Van Kruiningen:

    Hoi allemaal,
    Simon op onze tocht naar Berlijn vorig jaar zag je ook een IJsvogel herinner ik me .
    Het Altmuhltal ga ik in juni ook fietsen dat is wel toevallig zeg.
    Ik hoop dat jullie geen last hebben van het noodweer dat Zuidwest Duitsland flink te pakken heeft genomen.
    Groet Wim van Kruiningen

  • 30 Mei 2016 - 14:20

    Tony:

    Hi All,
    Sounds like you are having a beautiful trip so far. The sights and sounds must be amazing. Funny about all those tourists taking pictures of your bikes. Nice touch Theo a surprise visit.
    Good luck moving forward!
    Tony

  • 30 Mei 2016 - 17:41

    Heinz Klamet:

    Beste allemaal,
    Door omstandigheden dook ik pas vandaag in jullie reisberichten. Wat een avontuur! Ik kan niet zo snel lezen als jullie fietsen, lijkt het: bewonderenswaardig! Ik reis vanaf nu in gedachten met jullie mee en stuur heel veel energie (zoveel ik kan missen) naar jullie toe en wens jullie heel veel sterkte.
    Waarom moet ik nou aan een gedichtje van Ringelnatz denken, waar 2 mieren uit Hamburg op reis gaan? Zeker niet om jullie te ontmoedigen, want dat gaat zo:
    Es waren einmal 2 Ameisen, die wollten nach Australien reisen. Bei Altona auf der Chaussee, da taten ihnen die Beine weh, und da verzichteten sie weise auf den letzten Teil der Reise.
    Maar dat is ook een veel langere Weg dan die jullie gepland hebben.
    Hartelijke groeten, ook van Jose,
    Heinz

  • 30 Mei 2016 - 21:37

    Michiel En Francien:

    Hoi Ans, Simon en Wil,

    Leuk jullie verhalen te lezen. Ik volg jullie enkele keren per week als ik WiFi heb. Zoals bij jullie het wel eens tegenzit, zit t bij ons ook wel eens tegen. Wij hebben ook niet alleen maar zonneschijn, al vier hele dagen regen gehad. Wij hebben een routebeschrijving waar dit jaar een TGV-lijn is aangelegd en dit is nog niet verwerkt in de beschrijving, en dus moeten we dan improviseren en extra kilometers maken. Daarentegen rijden we een prachtige route. Wij zijn op dit moment in Angouleme - Frankrijk. Wij wensen jullie een goed vervolg van jullie tocht toe, met mooi fietsweer. Geniet van het onderweg zijn.

    Groeten,
    Michiel en Francien

  • 31 Mei 2016 - 00:20

    Dini:

    Ik heb veel bewondering voor jullie allen!! Hardstikke leuk Theo om Wil te verrassen, wat mooi al die vogels die jullie zien en die jullie ook nog met naam kennen. Veel groetjes uit Burlington waar het 28 graden is, maar de 4 dagen durende hittegolf weg is sinds gisteravond. Liefs, Dini

  • 31 Mei 2016 - 23:07

    Tom:

    En ik maar denken dat die Simon al na dag 1 met z'n logboek opgehouden was. Blijkt er ook een " volgende" knop rechtsonder te staan. Dus heb ik zojuist even bijgelezen. Bedankt voor de updates en toitoi. Ik doe een schietgebedje voor mooi weer. Groeten aan jullie allen en een knuffel voor Wil.

  • 01 Juni 2016 - 14:22

    Ingrid:

    Dat is nou echte liefde ! Wat een spontane actie van Theo ! Geweldig !
    Dat motiveert en was natuurlijk even een welkome aanvulling op jullie gezelschap voor de avond.
    Leuk de dagboek berichtjes te lezen !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon en Ans

Friese Brabander 1,88 bril doorzetter fan van sc Heerenveen en van Rowwen Heze en helemaal fietsfanaat op naar Thessaloniki!

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 36576

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Nog nooit geweest in Vietnam en Laos en Thailand

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

België in, Frankrijk door en bij Bordeaux linksaf

22 Mei 2016 - 10 Juni 2016

van Mierlo naar Thessaloniki

26 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Fietsen langs oude wegen

06 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Fietsen van Brabant naar Athene

Landen bezocht: