Frankrijk,mooi land, maar er moesten geen Fransen - Reisverslag uit Hautot-sur-Mer, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Frankrijk,mooi land, maar er moesten geen Fransen - Reisverslag uit Hautot-sur-Mer, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Frankrijk,mooi land, maar er moesten geen Fransen

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

05 Juli 2017 | Frankrijk, Hautot-sur-Mer

Het bovenstaande wordt vaak gezegd, maar is dit jaar niet onze ervaring. Marie-Christine was reuzeaardig, we zijn een paar keer ( zelfs zonder dat we het vroegen) op weg geholpen en worden zelfs op terrassen netjes bediend.

Vandaag verheugden we ons erop de euroveloroute 4 te kunnen volgen; niet meer steeds de kaart bestuderen, maar gewoon de bordjes volgen. Dat bleek al vroeg een ijdele hoop. Na 3 bordjes al kwamen we bij een splitsing waar we moesten gokken. Dat ging nog, maar 3 bordjes later zaten we volkomen verkeerd: 180 graden de verkeerde kant op en geen bordje meer te zien. Dus de (Teasi-)navigatie maar weer aan en weer de goede kant op. Ook later bleek dat de bewijzering volstrekt onvoldoende is; je verdwaalt om de haverklap. Helaas toch weer de bekende “Franse slag”.

Wel hadden we vandaag een mooie dag: goed weer en een prachtige route: dan weer mooie natuur, dan weer leuke havenplaatsen. We hebben koffie gedronken in Eu, heeft u daar weleens van gehoord? Heel mooie kathedraal.

Dieppe, ook boeiend. Helaas moesten we wel zwaar klimmen om de stad uit te komen. De energie was daarna snel op, dus namen we de eerste de beste camping in Hautot-sur-mer. Heerlijk biertje op het terras. Niet koken maar een burger/ pizza bestellen. Kijken naar de jeudeboulers. Genieten van het uitzicht. Wat wil een mens nog meer?