Nationale tuinwerkdag - Reisverslag uit Fécamp, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Nationale tuinwerkdag - Reisverslag uit Fécamp, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Nationale tuinwerkdag

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

05 Juli 2017 | Frankrijk, Fécamp

Langs de kust fietsen, in Nederland is dat mooi vlak. In Frankrijk: nee dus! Het begon al na 1 km: een lange helling van 14-15%. Als jongste en als man kon ik dat ( fiets met 25 kg bepakking) net aan. Voor de kenners: 18% is voor mij te zwaar, heb ik ondervonden. Zonder bepakking is 20-22% nog mogelijk, mits niet te lang.
De dames moesten lopen en duwen en vonden zwaar. Maar ze gingen gewoon door en het bleef de hele dag dalen en klimmen.

Overigens goed om te vermelden dat 5 juli de Franse nationale tuinwerkdag is: overal werd vandaag gesnoeid, heggen geschoren en grasgemaaid.

Het was een prachtige dag vandaag : direct smorgens al mooi weer. Weinig wind, veel zon en een heel afwisselend landschap. Dan weer uitgestrekte vlas-, tarwe- of suikerbietvelden, dan weer uitgestorven dorpjes, pittoreske kastelen, prachtige bloemen overal en steeds weer DE BLAUWE ZEE!

Uiteindelijk komen we voor 2/3 uiterst vermoeid aan in Fecamp, waar we de camping opzoeken. Meestal zijn stadscampings aan zee zeer druk en viezerig, maar deze is ydillisch en heeft een prachtig uitzicht op stad en zee. Eind Goed al Goed!

• 05 Juli 2017 - 21:09

Marly:

dapper hoor en wat een doorzettingsvermogen tonen jullie alle 3: chapeau..!!!
    fijn dat de camping zo een beloning is geworden na al die geleverde inspanningen.
    bonne nuit.
    liefs, marly.

• 06 Juli 2017 - 18:52

Els:

Ja soms is het afzien in Noord-Frankrijk
    met die hellingen/wegen daar weten we alles van sinds vorig jaar.
    Maar na een flinke inspanning volgt meestal een beloning dikverdiend na zo'n tocht.