De brug - Reisverslag uit Honfleur, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu De brug - Reisverslag uit Honfleur, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

De brug

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

06 Juli 2017 | Frankrijk, Honfleur

Tsjonge, dat was een dag vandaag! Voor het eerst bij het opstaan al lekker warm. Gisteravond hebben we de zon zien ondergaan in zee; een geweldige ervaring! Hadden we wel eerder gezien, jaaaaaren geleden in Kroatië.

De route hebben we aangepast: niet de route langs de kust, maar binnendoor naar Harfleur. Dat valt tegen; het is heet en de weg gaat steeds omhoog en omlaag. Voor de dames aanleiding voor een extra stop voor koffie en aanverwante. We overleggen: een stuk met de trein overbruggen? In robeville blijkt dat de trein 3x per dag gaat. Daar wachten we niet op en fietsen door naar Harfleur. Zeer verkwikkende drankjes op het terras aldaar.
De kaart doet lijken dat we een mooie fietsroute binnendoor naar Honfleur krijgen. Ajaj! In de praktijk is het een drukke verkeersweg door het havengebied. Kilometers lang suizen allemaal vrachtwagens langs ons heen. We hebben nog geen lunch gehad, dus proppen we in de verm wat brood en banaan naar binnen.

In de verte doemt de torenhoge brug over de Seine voor ons op. Een snelwegbrug. Kunnen we en durven we daar overheen? Gelukkig blijkt er een fietsstrook te zijn, staat de wind de goede kant op en is de rechterstrook afgesloten voor verkeer wegens werkzaamheden.
Toch is het een prikkelende ervaring, eerst kilometers klimmen, bovenop een stevige wind en flinke trillingen in de brug. De afdaling gaat uiteraard erg snel. En zijn we snel in Honfleur.

Op het terras smaakt het bier als nooit tevoren en vinden we dichtbij de stadscamping. Alweer een goede en leuke camping. Beste mensen; probeer je maar eens voor te stellen hoe de zelf bereide maaltijd smaakt na zo’n inspannende dag! En dat wijntje erbij! Voor de kenners: een shiraz/grenache 2015 uit de languedoc!

• 06 Juli 2017 - 22:28

Lambert:

Klinkt allemaal heel mooi , wij zijn daar ook geweest met de caravan , ook over die hoge brug waar we bang voor waren om er met de caravan over heen te gaan . Genieten jullie maar fijn van de mooie natuur .
    Wij als Mierle-Tonnekes hebben Piet vandaag een waardig afscheid gegeven met zeer gevoelige nummers waar de fam.Briefs ook emotioneel van werden . Ook de solo van Tonny van de gebroeders Brouwer op verzoek van Piet kwam heel geëmotioneerd over voor alle mensen die in de kerk zaten .
    Jacqeuline heeft ons na de dienst tijdens de koffietafel bedankt voor de geweldige presentatie van de M-T's .
    Trudy van Jan Vervoort was ook in de kerk en heeft mij gevraagd om zo snel mogelijk nog een hand te komen geven aan Jan als afscheid omdat het heel erg hard gaat met Jan.
    Ik ga dus morgen samen met Willie even naar Jan om afscheid van hem te nemen .
    Verder wil ik jullie niet verder belasten met de sores van de M-T's maar ik vond dat je dit even moest weten .
    Prettige voortzetting van jullie fietstocht.
    Groeten ook van Christine .