De trein = fijn - Reisverslag uit Thury-Harcourt, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu De trein = fijn - Reisverslag uit Thury-Harcourt, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

De trein = fijn

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

07 Juli 2017 | Frankrijk, Thury-Harcourt

De trein
De waarnemingen van vandaag:
- Franse campings zijn sterk verbeterd ten opzichte van 30 jaar gelden. Geen hurktoiletten en onhygiënische toestanden, maar fatsoenlijk sanitair. Het gaat zelfs zover dat er standaard warm water uit de kraan komt. Ik wilde mijn bidon vullen met lekker fris water: helaas.
- Als fietskampeerder neem je op de camping geen stopcontact. Toch moet je opladen: telefoon, navigatie, reader etc. Oplossing: even een Nederlander in een caravan vragen of de oplader daar een nachtje mag logeren. Mag altijd.
- Vogels: heel anders dan vorig jaar. Toen: veel kwikstaart en vliegenvanger. Nu: veel mussen en groene specht.
- Campers worden in 99% van alle gevallen bestuurd door een oudere man met een flinke buik.
- Net kwam statig langs het terras lopen: een oudere franse dame, prachtig rode japon, zwart hoedje, een roze kinderwagen duwend met daarin een klein zwart hondje.

Vanaf Deauville, waar we nu zitten, loopt alleen maar een drukke verkeersweg naar Caen. Oplossing : we pakken de trein om dit stuk te overbruggen. €30 voor 3 personen met fiets, met bejaardenkorting! Klein probleempje: overstappen in Lisieux, waar ze geen liften hebben. Dus trap af, trap op. En vakantiefietsen zijn zwaar!

Caen hebben we nauwelijks gezien: we zagen direct fietspaden waarlangs we erg snel de stad uitwaren: na 10 minuten fietsten we alweer in het groen. Een eldorado: een vrijliggend fietspad, uitstekende bewegwijzering en overal bankjes! Na 28 km zijn we in Thury-Harcourt waar we een prima camping treffen en nemen.

• 08 Juli 2017 - 13:54

Rosa:

Bikkels zijn jullie! Lekker weer in het groen fietsen! Succes XX

• 08 Juli 2017 - 14:33

Henk Verdonck:

Als Pensiondo ook fijn in eigen huis , tuin en Gemeente Mook & Middelaar ( Limburg) ,

Om 8.30 uur ; Telegraaf uit de brievenbus, schuifdeur open, zonnescherm naar beneden , de geur van verse koffie door het open raam , Mieke in de keuken bezig met ontbijt inclusief gekookt eitje.......

Vier merels , bewust staand in de vier windstreken, actief met hun aubade.
    Leuk al de merelnieuwtjes en de roddels uit hun luchtig-wereldje.
    Ook zij hebben verkiezingen gehad en zijn bezig met herordenen van machtsstructuren.
    Allemachtig-prachtig, inclusief gesloten eetplekken die niet verantwoord schoon en rein blijken............

Startlijst gedownload voor maandagmorgen 9-holes Q- wedstrijd in Groesbeek.

Met hulp van mijn Flyer een rondje Mook , Middelaar , PLasmolen gemaakt.
    Het vakantieseizoen is op volle toeren met alle soorten boten bij Eldorade en de andere jachthavens.
    Als beloning een king-size softijs met dip-chocola genoten op het bankje bij de kerk in Mook
    waar Mieke en ik in 1972 zijn getrouwd.

Dank voor jullie leuke verslagen en een goede reis.

Henk

P.S.
    In 1963 heb ik in La Courtine DRIE MAANDEN HURKTOILETTEN gezien, en geroken !!...........