Ongemaķken - Reisverslag uit Parthenay, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Ongemaķken - Reisverslag uit Parthenay, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Ongemaķken

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

13 Juli 2017 | Frankrijk, Parthenay

Ongemakken
Op de fiets is het niet altijd halleluja; er zijn ook wel ongemakken. Ik neem u even mee:
- Muggen en andere steekbeesten. Ans heeft er minder last van, maar ik ben een paar keer flink te pakken genomen;
- Kleine en rustige weggetjes. Worden elke keer opgelapt, wat vreselijk hobbelig fietsen oplevert. Maar ik klaag niet; de hele dag gefietst en nauwelijks een auto tegen gekomen;
- Houtduiven: het lijkt wel of ze met ons meereizen: overal roekoe, roekoe. Daardoor hoor je de andere vogels niet meer;
- Afstanden op bordjes. Heel irritant als die niet kloppen. Gisteren meegemaakt: echt waar! Het boekje zei: nog 26 km te gaan. Na een tijdje fietsen een bordje: 19 km. Dat valt mee! 2 km verder een bordje: 21 km. Weer 2 km verder: nog steeds 21. Dan opeens: 17 km. 1km verder 19,5 km. Daar word je moedeloos van. Pas daarna begint het een beetje te kloppen 18.5, 17 etc. Hehe!
- Meenemen op de fiets. Gaat bijna niet. Ik meen allerlei bijzondere vogels te zien, maar ja, geen verrekijker dus kan ik het niet checken. Ook jammer dat ik overal erg mooie wijnen zie, maar niet meer dan 1 fles kan transporteren.
- Lood in de benen. Ans zegt daar vandaag erg last van te hebben. Ik zeg dat het volgens mij of lood in de schoenen is of pap in de benen. Ans wil die discussie niet aan: ik heb het gewoon zwaar, zegt ze.
- Slapen: geen ongemak want we slapen heerlijk op onze exped-matjes. Wel lang: van 21.30 tot 0700 uur ongeveer.
- Zadelpijn; vergeleken met enkele jaren eerder: geen ongemak. Wellicht dankzij de babybillenzalf die op bepaalde delen, laat ik zeggen: edele delen, wordt aangebracht.
- De fietsen. Ans had vorig jaar volop lekke banden; nu niet dankzij schwalbe marathon plus!
- Mijn fiets liet vorig jaar steeds “tik” horen. Nu alleen maar weer een regelmatig knarslawaai bij het hoger opschakelen. Kwestie van versleten trapas. Had ik toch op tijd moeten laten vervangen. Maar het schijnt (aldus de Belgische fietsenmaker) dat hij het gaat houden.
- De fiets van Wil is een Idworx: die doet het altijd!
- Het klimmen van vandaag, aldus 2 van de 3 leden van onze fietsgroep. Dat was veel en maakte het een zware dag.

Maar alle drie, Wil, Ans en ik, vonden het vandaag een erg mooie fietsdag: mooie route, veel afwisseling, dorpjes, overstekende herten, bloemenpracht, rustige wegen, heerlijk! Maaltijd op 4-sterrencamping tot slot!


  • 13 Juli 2017 - 21:56

    Marly:

    Hallo doorzetters op de fiets,
    elke dag weer een verrassing om het dagverslag van jullie reis te lezen.
    Leuk hoor om op deze manier op de hoogte te geraken van jullie belevenissen.
    Ik kijk er iedere avond naar uit !
    Fraai ook, dat ondanks het lood, het toch een "eind goed al goed" dag is geworden.
    Dapper hoor Ans, je doet het toch maar.
    Dank aan de reporter, liefs voor jullie alle 3 en tot de volgende keer.
    marly.



  • 13 Juli 2017 - 22:12

    Mini:

    Hallo lieve mensen,wat zijn jullie flink bezig.het weer is hier mooi gisteren was het veschrikkelig hoos buien hoop niet dat jullie dat krijgen,Maandag druk geweest in Wim zijn huis,kwamen er achter dat de muizen daar zich hadden vermaakt afschuwelijk matrassen katot dekens noem maar op wat een rotzooi,Maandag komt die mevrouw daar met ons kennis maken,ben blij dat we daar aan het werk zijn geweest.ik wens jullie veel fiets plezier en ook ik geniet elke keer weer van je verhalen .liefs Mini

  • 14 Juli 2017 - 07:38

    Fia:

    Dag dappere trappers, iedere dag lees ik het verslag met veel plezier, en stijgt mijn achting voor jullie.
    En of het nu pap of lood is, op zo'n moment is het gewoon zwaar..En wat die bordjes betreft, tja ,jullie kennen de uitdrukking, met de Franse slag? Nog heel veel plezier met jullie tour de France, en geniet van de lekkere wijnen. Een lieve knuffel van mij

  • 14 Juli 2017 - 21:22

    Adri:

    wesselgansfortreunie100.nl
    Op 7 oktober. Uit de Trouw.
    Succes !

  • 14 Juli 2017 - 22:36

    Els:

    Weer een leuk lang verslag van jullie fietstocht
    Knappe prestatie om gewoon door te gaan.
    Top hoor !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon en Ans

Friese Brabander 1,88 bril doorzetter fan van sc Heerenveen en van Rowwen Heze en helemaal fietsfanaat op naar Thessaloniki!

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 36498

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Nog nooit geweest in Vietnam en Laos en Thailand

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

België in, Frankrijk door en bij Bordeaux linksaf

22 Mei 2016 - 10 Juni 2016

van Mierlo naar Thessaloniki

26 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Fietsen langs oude wegen

06 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Fietsen van Brabant naar Athene

Landen bezocht: