Overstekend wild - Reisverslag uit Castelnaudary, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Overstekend wild - Reisverslag uit Castelnaudary, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Overstekend wild

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

20 Juli 2017 | Frankrijk, Castelnaudary

Mijn vertrouwen in het goede van de mens is een beetje aangetast. Ik had mijn powerbank met oplaadsnoer in de wasruimte gelegd, in de hoop dat dat goed zou gaan. Nee dus! Verdwenen, gestolen, gepikt! Links en rechts nog nagevraagd, naar nee, niemand weet ervan. Dus definitief pleite!

En dat na ’s nachts een zeer zwaar onweer op de tent gehad te hebben. In Nederland werkt onweer als volgt: 1 bliksemflits en dan na een paar tellen een donderslag. In Frankrijk gaat het heel anders: in een hoog tempo flitsen en donderslagen, allemaal tegelijk of snel na elkaar. Daarbij nog een serie rukwinden, die maakten dat de tenten bijna alle kanten opvlogen. Ik lag verstijfd van schrik in de tent en vergat daardoor om even een filmpje te maken van al dat natuurgeweld.

Gelukkig bleek de volgende morgen de schade beperkt en konden we na het inpakken van de natte spullen, rustig ontbijten in een huisje op de camping. Daar aten we brood met mier: er bleken enorm veel mieren in het brood gekropen te zijn. Wat we ook deden; mierloos werd het niet!

En toen weer op pad, weer langs het kanaal. Ergens halverwege een enorme verrassing; ik hoor gepiep in het kanaal, kijk en zie iets zwarts zwemmen. Waterratten, denk ik en stop om goed te kijken. Zwemmen er 5 otters achter elkaar aan, onze kant op. Pa of ma klimt de kant op en staat op n afstand van 2-3 meter naar ons te kijken. Komt dan in actie en trekt een jong de steile kant op en verdwijnt daarmee over het fietspad de struiken in. De andere jongen kunnen niet zelf de kant opkomen en blijven piepend voor onze neus rondzwemmen. Pa of ma komt terug en haalt jong nr 2. Ik maak een filmpje en dan gaan we verder om ze rust te geven. Prachtige ervaring!

En dan over een deels modderig pad naar de plaats van bestemming van vandaag: Castelnaraudy. Omdat we vroeg op de camping zijn, kunnen de tenten weer mooi drogen. We eten ravioli met kaas, linzen, rode bieten en tomaatjes. Smaakt 3x beter dan het klinkt.
De wijn uit de streek: een saint estephe corbiere 2015. 4 sterren!