Een gemotoriseerde en lichtgevende zoutmolen - Reisverslag uit Diksmuide, België van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Een gemotoriseerde en lichtgevende zoutmolen - Reisverslag uit Diksmuide, België van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Een gemotoriseerde en lichtgevende zoutmolen

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

30 Juni 2017 | België, Diksmuide

Maurice en Yvette ontbijten samen met ons en helpen met de route van vandaag. Als wij ingepakt staan, verschijnt Maurice in volledig wielrennerskostuum. Hij wijst ons de weg naar Merelbeke. Vandaaruit laten we ons leiden door Teasi, de fietsnavigatie. Tot onze verrassing komen we midden in Gent terecht, druk druk. Maar we gaan stug door. Onderweg passeert ons een oud mannetje dat hoorde dat we naar Diksmuide gingen en toen direct vertelde hoe we moesten rijden. Hij ging voorrijden, gebaarde dat we rechtsaf moesten en reed alvast die kant op. En dat was het dan, want ik reed rechtdoor, zoals Teasi voorschreef.
Even later zag ik een huis met een schuur met daarin een konijnenhok en daarnaast een barbecue. Sneu voor het konijn vind ik.
Ans verzoekt mij te melden dat we onderweg van dichtbij een ree zagen en in een beekje een groep brandganzen; 2 ouderparen met 2 resp 5 jongen. Die zwoegden tegen de stroom in, totdat een ervaren moedergans aan de kant ging zwemmen; daar stroomt het minder hard. De anderen volgden allemaal en gingen keurig in een rij er achteraan. Invoegen zonder problemen!
En wat betreft de titel: wij zagen vol ontzag bij het ontbijt hoe Yvette zout op haar ei deed. Met een zoutmolen waar ze even op drukte en die toen automatisch gemalen zout op het ei produceerde. Ook nog met een lampje erin. Zo-een wil ik ook, verzuchtte zowel Ans als Wil. Dus Theo!
Na 100 km bereiken we Diksmuide; eerder nooit van gehoord, maar het blijkt een heel leuke plaats. De dames willen graag een hotel (ik de camping) maar 2 tegen 1, dus een hotel. Valt tegen, of niet bereikbaar of al volgeboekt. Maar we vinden een hotel aan de markt : primadeluxe! Eind goed, al goed!

  • 30 Juni 2017 - 21:30

    Rik En Rosa:

    Klinkt super leuk!! Haha die zoutmolen zouden wij ook wel willen :) En fijn dat jullie lekker in een hotel slapen. Fijne avond en succes morgen!

    Liefs R&R

  • 01 Juli 2017 - 10:37

    Willem Van De Ven:

    Wat een aardige mensen die Belgen. Te gek dat wij Ollanders daar steeds grappen over maken.
    Ans en Wil, die zoutmolen zit regelmatig in het assortiment bij LIDL!
    En.... Ans en Wil, blijf gaan voor COMFORT. fietsen naar Bordeaux is al Spartaans genoeg.
    Goede reis verder Willem

  • 01 Juli 2017 - 11:13

    Els Verdonck:

    Hallo Simon en reisgenoten,
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen. Jullie zitten goed op schema, is het niet.
    Af en toe onderweg een hotelletje te nemen, groot gelijk!
    Jullie zijn al dapper genoeg, om zo ver te fietsen.
    Goed weekend en nog een plezante reis

  • 01 Juli 2017 - 12:26

    Henk Verdonck:

    Simon : jij gebruikt cookies !!! want bij het aanklikken van "reactie plaatsen" komen gelijk mijn naam en e-mailadres tevoorschijn . Naar ik aanneem zijn dat restanten van vervlogen vorige trips.
    Nu de rest van de tekst nog want mijn gedachten kun jij niet lezen en zijn ook niet altijd te volgen.........

    België; Het voorvaderlijke thuisland van Ans, van mij en de rest van de Verdonck's.
    En inderdaad; telkens een gevoel van "thuiskomen" alleen ik doe dat per auto , op m'n 75 st
    en zonder lichtgevend zout , niet goed voor mij , maar wel met een Val Dieu.
    "Blonde" of "Triple" dat maakt niet uit want 't zijn en blijven gewoon allemaal Engelkes die mij
    over de tong....zegenen..

    Gratis advies;
    maak er ook eens een klein "boetetochtske" van en slaap 'ns ín een Abdijke maar wel een
    MET BROUWERIJ.
    Intreden wordt dan je grootste verzoeking maar Ans zal jou zeker wel weer redden . Ik ken mijn zus !!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon en Ans

Friese Brabander 1,88 bril doorzetter fan van sc Heerenveen en van Rowwen Heze en helemaal fietsfanaat op naar Thessaloniki!

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 36578

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Nog nooit geweest in Vietnam en Laos en Thailand

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

België in, Frankrijk door en bij Bordeaux linksaf

22 Mei 2016 - 10 Juni 2016

van Mierlo naar Thessaloniki

26 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Fietsen langs oude wegen

06 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Fietsen van Brabant naar Athene

Landen bezocht: