Mijn gezicht is altijd buiten - Reisverslag uit Estrée, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Mijn gezicht is altijd buiten - Reisverslag uit Estrée, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Mijn gezicht is altijd buiten

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

02 Juli 2017 | Frankrijk, Estrée

’s Nachts wat regen, maar bij het opstaan droog en goed van temperatuur. Ik haal croissants en een “Marguerite” een mooi brood. We stappen om half tien op de fiets. Het regent al snel een beetje, maar niet hinderlijk. Wel gaat het behoorlijk op en neer en rijden we door een redelijk uitgestorven gebied. Misschien omdat het zondag is, maar in de dorpjes geen mens te zien. Gelukkig is er na 27 km toch een restaurant open. De cafedame wil direct afrekenen, maar ik zeg streng ”attendez!” want we willen nog een 2e kop koffie. Daarna weer klimmen en dalen.

Onderweg mijmer ik over onze leeftijden. Ik ben 64, Ans 65,5 en Wil ruim 69. Maar we fietsen zonder e-bike en met volle bepakking door het buitenland. Ik ben blij dat we dat kunnen, in de wetenschap dat dit voor veel anderen niet meer is weggelegd. En complimenten voor Wil en Ans die ondanks hun gevorderde leeftijd de heuvels beklimmen!

Aan het einde van de rit verlangen ze wel naar een comfortabele overnachtingsplaats. En die vinden we in Estree en wat voor een! Een chambre d’ hote in een boerderij van ruim 400 jaar oud, gerund door een vriendelijke en pittige oude dame. Prachtige kamers in oude stijl. We krijgen een biertje en een mooie fles wijn. Het restaurant ter plaatse blijkt gesloten dus biedt de gastvrouw aan voor ons te koken. Geweldig want anders hadden we nog een paar kilometer moeten fietsen naar Montreuil.

We zitten te genieten van de ontspanning, de rust en het ideale plekje. En constateren dat we flink gebruind zijn vandaag, in de zon. Jouw gezicht is ook flink bijgekleurd zegt Wil. Ja zegt Ans, maar dat komt: mijn gezicht is altijd buiten!




  • 02 Juli 2017 - 22:02

    Marly:

    ha die Ans, Simon en Wil,
    leuk hoor Simon, de verslagen die je geeft van jullie avontuur op de fiets, zeker bewonderenswaardig dat jullie dit op jullie leeftijd waarmaken.
    Simon, nog een nachtje slapen, dan behoor je ook bij de gevorderden..veranderingen kunnen zo dichtbij zijn.
    een gezellige oudjaarsavond en een gezond en fruitig wakker worden in jouw nieuwe levensjaar.
    hoeraaaa.....
    liefs ook voor Ans en groet voor Wil.
    marly.

  • 02 Juli 2017 - 23:50

    Joyce:

    Hallo fiets-avonturiers,

    fijn om te horen dat alles goed gaat! veel plezier!

    Groetjes,

    Joyce

  • 02 Juli 2017 - 23:57

    Heinz Klamet:

    Met veel genoegen lees ik jullie reisverslagen en leef met jullie mee. Waarom ik juist vandaag reageer en net direct na middernacht? Omdat ik de eerste wil zijn om jou, beste Simon, met je verjaardag te feliciteren: Proficiat en nog heel veel fijne fietsjaren gewenst! Ook van Jose, uiteraard.
    Groetjes en het allerbeste voor jullie drieën, Heinz

  • 03 Juli 2017 - 00:36

    Jos & Joke:

    Dag Simon, Ans en Wil,
    Erg leuk om jullie zo te volgen; uit het verslag komen jullie vaak erg herkenbaar naar voren, alsof we er zelf bij zijn. En ik zie dat de reactie van Heinz is gedateerd op 23:57, dus net vóór middernacht: zijn wij dan de eersten? Ach, wat doet het er op zo'n leeftijd nog toe; Simon gefeliciteerd, vanaf morgen dus echt 65+!
    Jos & Joke

  • 03 Juli 2017 - 09:36

    Fia:

    Goede morgen jarige, van harte gefeliciteerd, welkom in de club van de, retraités,
    Leuk om jullie iedere dag te volgen.Heb veel bewondering voor jullie alle drie.
    Bonne route, et un câlin par nous, pour vous trois.
    Fia

  • 03 Juli 2017 - 12:21

    Adri En Hilly:

    Simon gefeliciteerd en Ans ook natuurlijk! Doe kalm aan vandaag. Eindelijk begint het me te dagen waar Bordo ligt. Daar winnen de Nederlanders altijd de Touretappe!

  • 03 Juli 2017 - 12:59

    Gerard:

    Simon van harte gefeliciteerd en ook Ans met je verjaardag ook namens Betsie. Fijn dat je geniet van je fietsavontuur. Hier missen we je wel. Kijken steeds uit naar je stukjes.
    Groeten Betsie en Gerard.

  • 03 Juli 2017 - 12:59

    Gerard:

    Simon van harte gefeliciteerd en ook Ans met je verjaardag ook namens Betsie. Fijn dat je geniet van je fietsavontuur. Hier missen we je wel. Kijken steeds uit naar je stukjes.
    Groeten Betsie en Gerard.

  • 03 Juli 2017 - 13:05

    Petra :

    Simon, van harte gefeliciteerd met je 65-ste verjaardag!! 0ok namens Max!
    Een feestelijke dag toegewenst, voor alle 3!!
    Inderdaad fijn en knap dat jullie zo'n fietstocht maken. Ik (bijna 56) doe het jullie niet 1 2 3 na:)

    Groeten,
    Petra

  • 03 Juli 2017 - 13:45

    Mini De Ruiter:

    Hallo lieve fam. Simon van harte gelukgewenst met je verjaardag,en Ans natuurlijk ook ,maak er een mooie dag van,en veel fietsplezier toegewenst dikke knuffel tante Mini

  • 03 Juli 2017 - 15:40

    Henk Verdonck:

    Deze ingezonden mededeling is geïnspireerd door NUENHEMS TROTS. Saison ,.... ZÉÉR LEKKER...

    Als "broekie" lukt het jou voortreffelijk om stoer doen bij de dames . Van mij mag je
    want een mens wordt maar één keer 65 . PROOST op jullie drieën . De sponsor is je bekend.

    Heel lang geleden vond ik 65 jarigen echt oude mensen.... en ...dat vind ik eigenlijk nog steeds.....

    Vandaag heb ik over 9-holes de 16 punten gescoord en dus mijn handicapdoel gehaald.
    In zonnig weer, goed gezelschap, over Groesbeekse heuvels , door mooi groene weilanden en bossen
    en soepel middels een elektrische aandrijving . Gewoon mijn comfortmodel.

    Salut,
    Henk


  • 03 Juli 2017 - 19:40

    Jan Verdonck:

    Simon, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We wensen je, samen met Ans en Will een fijne dag en ook voor het vervolg van jullie fietstocht veel plezier.

    Christien en Jan


  • 03 Juli 2017 - 20:17

    Els:

    Dag Simon,
    Vandaag ben je 65 jaar geworden, lees ik.
    Proficiat en nog een gezellig avond gewenst met z'n allen.
    Groetjes van mij


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon en Ans

Friese Brabander 1,88 bril doorzetter fan van sc Heerenveen en van Rowwen Heze en helemaal fietsfanaat op naar Thessaloniki!

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 36569

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Nog nooit geweest in Vietnam en Laos en Thailand

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

België in, Frankrijk door en bij Bordeaux linksaf

22 Mei 2016 - 10 Juni 2016

van Mierlo naar Thessaloniki

26 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Fietsen langs oude wegen

06 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Fietsen van Brabant naar Athene

Landen bezocht: