Oude man heeft veel waardering voor Europa! - Reisverslag uit Cayeux-sur-Mer, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Oude man heeft veel waardering voor Europa! - Reisverslag uit Cayeux-sur-Mer, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Oude man heeft veel waardering voor Europa!

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

03 Juli 2017 | Frankrijk, Cayeux-sur-Mer

Dankzij Europa zijn de telefoon- en internettarieven gelijk getrokken: vroeger betaalde je je blauw voor een telefoontje in/uit het buitenland en nu gelden gewoon de Nederlandse tarieven. En kun je je eigen bundels gebruiken.

En dat betekent ook dat ik de telefoon aan kan laten staan en dus kan genieten van jullie mooie, leuke en attente felicitaties! Hartelijk dank daarvoor! Mijn verjaardag begon goed, Ans en Wil zongen, hadden mooie 65-kaarsjes en verjaardagssnoep gekocht en cadeaus verzorgd: Ans een mooi Philips scheerapparaat dat het prima doet en Wil een prima eigen vertolking op saxofoon van 9 million bicycles: zelf gespeeld en opgenomen!

Marie-Christine, onze gastvrouw, had een heerlijk ontbijt verzorgd met veel eigengemaakte producten rabarber, jam brood, muffins enzovoort. Een prachtige ervaring om bij haar als gast te verblijven. Ik beloofde reclame voor haar te maken, bij deze: www.seigneurie-estree.fr.

Onze dagtocht vandaag was pittig: we gingen naar het ZW om daar in te haken op de EV4 (Europese Veloroute 4). Harde wind tegen, Teasi die ons af en toe een heel drukke weg opstuurde en in de ochtend geen koffietent te vinden
Later, in Rue, gelukkig wel. Ik trakteerde op millefeuilles, maar die mochten we in het restaurant niet opeten bij de koffie. Meestal mag dat wel in Frankrijk maar hier niet.

En daarna kwamen we aan zee terecht. Zoals bijna altijd is het aan de kust erg druk: veel toeristen, boulevards, campings, hotels etcetera. Ik overdacht dat ik geen strandliefhebber ben. Al die drukte aan de kust en die zoute lucht vind ik maar niks. Een paar dagen nog en dan gaan we weer landinwaarts.
Aan het eind van de dag hadden we er genoeg van, reden een camping op en vroegen vanwege de harde wind om een mobilhome. Dat was er en zo kunnen we tevreden de nacht in gaan in onze eigen comfortabel verblijf. De tent moet nog maar even ingepakt blijven.

• 03 Juli 2017 - 22:13

Martin Bex:

Hoi Simon . nog H.G. met jou verjaardag en maak er nog een fijne avond van.
    We zullen hier nog er eentje op proosten , en doe Ans en Wil de groeten van ons.
    Tot de volgende keer, Cor en Martin

• 03 Juli 2017 - 22:14

Addie Niesthoven:

Nu zijn wij misschien de laatsten die jou feliciteren met je 65e verjaardag, Simon? Van Harte! We wensen je nog vele gelukkige fietsjaren.
    Groeten van Hans & Addie

• 03 Juli 2017 - 23:48

Tineke:

Simon van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ook namens de GroenLinks vriendinnen en vrienden in Mierlo en Geldrop.Een mooie tocht verder. Veel groeten ook voor Ans en Wil.

• 04 Juli 2017 - 15:24

Willem Van De Ven:

Simon, natuurlijk op de eerste plaats nog van harte gefeliciteerd met je 65e verjaardag.
    Je begint er bij te horen!! Ook mijn felicitaties aan Ans natuurlijk. Mooi cadeau van het enige goede merk!!!
    We hebben er gisteravond na de ingelaste repetitie nog een glaasje op gedronken.
    Goede reis verder.
    Groet Willem

• 04 Juli 2017 - 19:19

Jan Van Vlokhoven:

Hoi Simon, Ans en ook Wil...
    Mooie fietstocht zo met zijn 3-tjes. En dat dan zoals je zelf zegt; nog op die leeftijd! Ik doe inspiratie op voor als ik zelf pensionado ben.
    Ik ben nu blij dat ik die verslagen mag lezen anders was ik er niet achter gekomen, maar bij dezen moet mij van 't hart: We zijn je verjaardag helemaal vergeten! Sorry en nogmaals sorry. Dus alsnog en niet minder gemeend: Van harte proficiat met je 65e verjaardag Simon! Uiteraard ook namens Marian (die 't ook vergeten was).
    Succes verder met jullie tocht, wij volgen met belangstelling jullie avonturen.

m vr gr
    Jan