Vaders in Frankrijk - Reisverslag uit Brain-sur-l'Authion, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Vaders in Frankrijk - Reisverslag uit Brain-sur-l'Authion, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Vaders in Frankrijk

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

11 Juli 2017 | Frankrijk, Brain-sur-l'Authion

Weersverwachting: van 6.00 tot 12.00 uur regen. Daarom hadden we ’s avonds alles al zoveel mogelijk ingepakt, om -als het zou regenen- snel te kunnen vertrekken. Nu heeft ’s nachts even gedrupt, maar verder hebben we de hele dag geen regen gehad! Wel hebben we dus moeten ontbijten in Chateau-Gontier. Bij de bakker, smaakte goed. Daarna om 9 30 uur: en marche!

De route ging weer voornamelijk langs de rivier, met om de paar km een mooie oude sluis. Daar zit de hele dag een eclusier, wachtend op de boot, om de sluis te bedienen. Saai bestaan, misschien is ons woord kluizenaar wel afgeleid van eclusier.

Duidelijk is dat de vakantie voor de Fransen is begonnen: overal zien we groepen jongeren, lopend met rugzakken of bezig met activiteiten. Vanmorgen op de camping: wel 10 kinderen van circa 6 jaar, in de rij wachtend voor de wc; heel gedisciplineerd en gemoedelijk.
Onderwerp zagen we ook veel Fransen fietsen en opvallend: vaders met kind (-eren). Gescheiden of geëmancipeerde vaders? Verder zagen we erg veel fietsers met een 1-wielige aanhanger achter de fiets.

Na Laval en Angers (indrukwekkend hoge kathedraal) arriveren we op de camping in Brain sur l’Authion. Grote camping waar we onze eigen plaats mogen kiezen. We zijn nauwelijks begonnen met de tent of de eigenaar komt met een bakfiets 3 stoelen en een tafel brengen! En of er vriendelijke Fransen zijn! Daarna schrijf ik dit verslag en verzorgen de dames een sterrenmaaltijd!

Voor de kenners: de rode wijn is een Cahors 2014, een cepage van malbec, tannat en merlot. De witte is een Muscadet Sevre-et-Maine sur Lie uit 2015.

PS Onderweg aten we een echte crêpe! Vive la France!

• 12 Juli 2017 - 17:42

Henk Verdonck:

"Roffelend begon vannacht de regen tegen onze kamerramen"
    "Binnen gezamenlijke geneugten van geborgenheid."

Totaal zijn 50 mm regen zonder aarzelingen uitgestort.(Buiten.)
    En nu schijnt alweer de zon.
    Echt vakantieweer voor pensiondos zonder haast en een ruim geestesleven.

Goede reis en dank voor alle geestrijke wijnstreken en smaken.
    Palm is hier nu in de aanbieding bij Jan Linders
    dus heeft Mieke drie kratten ingeslagen.
    Goed tegen dorstig weer , 'n keer !!

Hartelijke groet,

• 12 Juli 2017 - 18:23

Henk Verdonck:

Simon: De lettergrootte van jouw bericht kan ik beïnvloeden middels a A rechtsboven.
    Hoe kan ik de lettergrootte kiezen van een/mijn reactie ?

Dank voor de bijscholing.

• 14 Juli 2017 - 22:56

Henk Verdonck:

Simon; Jouw verhalen lees ik met plezier
    maar sinds enkele dagen moet ik mij door
    reclame voor : - kipinnederland.nl en
    - JHM = Joods
    Historisch
    Kindermuseum
    bestaat 10 jaar
    in Amsterdam
    worstelen en dat is niet zo makkelijk.
    (Zijn gewoon niet weg te krijgen.)

Mogelijk genereer jij met de "likes" op
    jouw reisverslagen grote geldstromen.
    Hoe zit dat met al die namen van de wijnen........?

Tot de volgende boodschap.
    Groet,