Kamperen op kamers - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu Kamperen op kamers - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Simon en Ans Vietnam Laos en Thailand - WaarBenJij.nu

Kamperen op kamers

Blijf op de hoogte en volg Simon en Ans

15 Juli 2017 | Frankrijk, Bordeaux

Uitslapen. Aanschuiven aan een tafel voor het ontbijt. Hotel=heel eenvoudig, maar heerlijk! Ans noemt het “kamperen op kamers”. Na het ontbijt gaan we met de bus naar Bordeaux. De halte is voor het hotel, dus gemakkelijk. Uitstappen in het centrum en dan verkennen. We zijn onder de indruk, veel mooie gebouwen. Autovrij centrum. Marmeren bestrating. Fietsstroken. Brede boulevard en wat vooral opviel: zo groot en rustig. In andere wereldsteden is het autoverkeer erg dominant aanwezig, in Bordeaux niet.

We lunchen bij O Marie Annie en doen winkels, pleinen, terrassen en luisteren naar een zeer enthousiaste blaaskapel, bestaande uit allemaal jongeren. Die zetten een show neer waar de Tonnekes veel van kunnen leren.
Dan met de bus terug naar het hotel want we spraken met Wil af om met haar te gaan dineren. Maar waar? Google meldt ons een restaurant op 15 mn loopafstand. Daar aangekomen: veel te sjiek. Dus terug naar de pizzeria naast het hotel. Die heeft wel pizzas, maar geen wijn en salade. De eigenaar meldt echter dat we dat wel bij de naastgelegen supermarkt kunnen halen. Dat doen we en zo eindigt de dag in een heel gezellige ambiance.

Nu nog inpakken en spullen verdelen want Ans gaat morgen met de TGV terug naar Nederland. We moeten nog vroeg op, want de trein gaat om 11.04 uur!

• 15 Juli 2017 - 23:13

Marly:

oh Ans, jouw fietsvakantie zit er alweer op, morgen neem je de trein naar huis.
    wens je een aangename reis toe, en fijn om je weer te ontmoeten als je in het land bent.
    Simon en Wil een prettige voortzetting van jullie fietstocht.
    Een verandering voor jullie alle 3, dat zal wel wennen zijn.
    daaaaaaag,
    marly.